حجاب محدودیتی برای شکوفایی زنان نیست

دوشنبه 17 بهمن 1401
19:04
ادمین

روانشناس اندونزی: حجاب محدودیتی برای شکوفایی زنان نیست
روانشناس اندونزیایی معتقد است که تعداد زنان محجبه در این کشور در حال افزایش است و حجاب مانعی برای شکوفایی زنان نیست.
به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، در مقایسه با سال 2018 تعداد خانواده‌هایی که دارای افراد محجبه هستند، 20 درصد افزایش یافته و رشد آمار زنان محجبه در این کشور همچنان ادامه دارد.

«اینداه اس‌جی»، روانشناس اندونزیایی، معتقد است که اشتیاق محجبه‌ها برای شکوفایی و حرکت رو به جلو قوی‌تر از دیگران به نظر می‌رسد.

وی توضیح داد که حرکت رو به جلو نوعی خودشکوفایی است که طبق نظریه «مزلو» اوج نیازهای زندگی انسان پس از برآورده شدن سایر نیازها است. در عصر مدرن، خودشکوفایی از یک ضرورت، به یک سبک زندگی تبدیل شده است.

نظریه مزلو می‌گوید نیازهای آدمی از یک سلسله‌مراتب برخوردارند که رفتار افراد در لحظات خاص تحت تاثیر شدیدترین نیاز قرار می‌گیرد. هنگامی که ارضای نیازها آغاز می‌شود، تغییری که در انگیزش فرد رخ خواهد داد بدین گونه است که به جای نیازهای قبل، سطح دیگری از نیاز، اهمیت یافته و محرک رفتار خواهد شد.

این روانشناس در یک بیانیه مطبوعاتی در 4 فوریه 2023 گفت: «همه افراد، از جمله محجبه‌ها همچنان در روند تبدیل شدن به «بهترین نسخه از خود» هستند. در حال حاضر حجاب مانعی برای رسیدن به حداکثر پتانسل آنها نیست.»

اینداه ادامه داد که زنان محجبه نیاز به افزایش اعتماد به نفس دارند که می‌تواند از طریق تعامل با محیط شکل بگیرد. زمانی که یک محجبه در ظاهر خود احساس راحتی و اطمینان کند، اعتماد به نفس او افزایش می‌یابد و برای انجام فعالیت و تعامل با مردم به مشکلی برنخواهد خورد.

همزمان با روز جهانی حجاب در سال 2023، هشتگ #RayakanGerakmu (جنبش خود را جشن بگیرید) راه‌اندازی شد که هدف آن الهام بخشیدن و تشویق همه زنان محجبه اندونزی بود.

وبگردی: نوارعصب چهار اندام


[ بازدید : 11 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار پرشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]