برای شکست آلزایمر چای هیبیسکوس بخورید

جمعه 23 دی 1401
21:55
ادمین

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا به نقل از وبگاه (سای تک دیلی)، دلایل زیادی برای لذت بردن از یک فنجان چای هیبیسکوس قرمز یاقوتی وجود دارد، از جمله توانایی آن در گرم کردن بدن در زمستان، تقویت سیستم ایمنی، تنظیم فشار خون و کمک به کاهش وزن. اکنون، تحقیقات نشان داده است که می‌تواند بیماری آلزایمر را شکست دهد.

پروفسور کیونگ تای کیم و Ph.D. کیونگ وون جو، کاندیدای دپارتمان علوم زیستی در دانشگاه علم و فناوری پوهانگ (POSTECH)، دریافته است که گوسی پتین موجود در هیبیسکوس، میکروگلیا، سلول‌های ایمنی در مغز را فعال می‌کند.

تحقیقات آن‌ها همچنین نشان داد که این میکروگلیا‌ها می‌توانند آمیلوئید بتا را در مغز حذف کنند تا عملکرد شناختی افراد مبتلا به آلزایمر را بهبود بخشند.

AD زمانی شروع می‌شود که توده‌های پروتئین Aβ و Tau رسوباتی را در بافت مغز تشکیل می‌دهند. میکروگلیا چنین تجمعاتی (فاگوسیتوز) را برای محافظت از مغز درونی می‌کند. با این حال، قرار گرفتن مداوم در معرض Aβ در نهایت میکروگلیا را خسته می‌کند و منجر به یک واکنش التهابی مزمن و آسیب در سلول‌های عصبی می‌شود. در نتیجه، قربانی دچار زوال شناختی و از دست دادن حافظه می‌شود.

تیم POSTECH در حالی که به دنبال یک درمان جدید AD بدون عوارض جانبی جدی بود، روی گوسی‌پتین، یک ترکیب فلاونوئیدی موجود در هیبیسکوس، که به عنوان Hibiscus sabdariffa یا roselle نیز شناخته می‌شود، تمرکز کردند.

تیم تحقیقاتی موش‌های مدل AD را با گوسی پتین از طریق تزریق داخل معده به مدت سه ماه درمان کردند و به این نتیجه رسیدند که حافظه و شناخت ضعیف آن‌ها تقریباً به سطح طبیعی بازگردانده شده است. علاوه بر این، آن‌ها شاهد کاهش در انواع مختلف دانه‌های Aβ بودند که معمولاً در بافت مغز با زوال عقل نوع AD یافت می‌شوند.

بیشتر بخوانید : مرکز نورفیدبک

محققان سپس با پروفسور جونگ کیونگ کیم (بخش علوم زیستی در POSTECH) همکاری کردند و به توالی یابی RNA تک سلولی ادامه دادند. تجزیه و تحلیل نشان داد که گوسی پتین از بیان ژن‌های مرتبط با گلیوز جلوگیری می‌کند، که باعث افزایش واکنش‌های التهابی مزمن می‌شود و در عین حال بیان ژن‌های مرتبط با فاگوسیتوز Aβ را افزایش می‌دهد. به عبارت دیگر، گوسی پتین پاکسازی Aβ میکروگلیا را تسهیل کرد.

پروفسور کیونگ تای کیم توضیح داد: ما تأیید کرده‌ایم که حذف دانه‌های Aβ رسوب‌شده در مغز در پیشگیری و درمان زوال عقل مؤثر است. گوسی پتین از هیبیسکوس به توسعه دارویی ایمن و مقرون به صرفه برای بیماران مبتلا به AD کمک می‌کند.

[ بازدید : 20 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار پرشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]