علت درد کمر و راه های درمان دیسک گردن

پنجشنبه 29 دی 1401
22:49
ادمین

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر ابتدا کمی درباره ستون فقرات خود، نحوه ساخت آن و محل یافتن دیسک‌های گردنی خود بدانید، کمک می‌کند تا بهترین درمان را انتخاب کنید و با نوع آسیب و درد خود آشنا شوید. ستون فقرات از استخوان‌هایی به نام مهره تشکیل شده است. آن‌ها بدن را راست نگه می‌دارند. مهره‌ها همچنین اطراف نخاع را احاطه کرده و از آن در برابر صدمات احتمالی محافظت می‌کنند که شبیه لوله‌ای است که مایعی از وسط آن عبور می‌کند. از مغز تا انتهای ستون فقرات کشیده می‌شود. در بین مهره‌ها بالشتک‌های اسفنجی به نام دیسک وجود دارد. آن‌ها مانند یک محافظ و ضربه‌گیر برای حرکات منظم و همچنین پریدن، دویدن و سایر فعالیت‌هایی که باعث فرسودگی بدن می‌شوند عمل می‌کنند. ستون فقرات دارای سه بخش اصلی است، که از بالا به پایین شامل بخش‌های زیر است:


گردن


قفسه سینه


کمری


علت درد سمت راست کمر


درد در بالای سمت راست کمر می‌تواند از خفیف تا ناتوان کننده متغیر باشد. این می‌تواند به آزادی حرکت کمتر منجر شود و انجام کارهای روزانه را سخت کند.


این قسمت از پایه گردن شروع می‌شود و تا سمت راست قفسه سینه ادامه می‌یابد. این ناحیه از بدن شامل بالای ستون فقرات قفسه سینه است که به قسمت کوچک پشت ختم می‌شود. درد در قسمت بالای سمت راست کمر اغلب به دلیل مشکلات ستون فقرات ایجاد می‌شود، از جمله:


مهره‌ها این استخوان‌های کوچک ستون فقرات را تشکیل می‌دهند و به قفسه سینه متصل می‌شوند. دیسک‌های ستون فقرات که بین هر مهره قرار دارند، داخل اسفنجی و بیرونی سخت دارند. دیسک‌ها طوری طراحی شده‌اند که هنگام راه رفتن، دویدن یا پریدن، ضربه را جذب کنند.


ماهیچه‌ها، رباط‌ها و تاندون‌ها، این‌ها نوارهایی از بافت همبند فیبری هستند که ستون فقرات را در جای خود نگه می‌دارند.


اعصاب، دسته‌ای از الیاف هستند که ارتباط بین مغز، نخاع، ماهیچه‌ها و اندام‌های داخلی را تسهیل می‌کنند.


گاهی اوقات، درد در این ناحیه از بدن می‌تواند ناشی از شرایط جدی و بالقوه کشنده باشد، مانند عفونت ستون فقرات، سرطان ریه، آمبولی ریه یا التهاب کیسه صفرا.


درد در قسمت بالای سمت راست می‌تواند مزمن یا حاد باشد. نوع دردی که احساس می‌کنید نیز می‌تواند از تیز و ضربان دار تا مبهم و ضربان دار متفاوت باشد. درد بالای سمت راست کمر ناشی از طیف وسیعی از شرایط است. متخصص حرکات اصلاحی علت، نوع درد و همچنین بهترین درمان برای آن را تعیین می‌کند.


درمان دیسک گردن در منزل


با توجه به زندگی امروزه اگر مانند اکثر مردم هستید، احتمالاً زندگی پرمشغله و پرتلاطمی دارید؛ اما اگر دارای بیماری دیسک گردن هستید و درد گردن افزایش یافته است، مهم است که به طور موقت فعالیت‌های شدید را کاهش دهید.


در حالی که در حال استراحت هستید، یک موقعیت راحت پیدا کنید، وضعیتی که کمترین میزان گردن درد را برای ایجاد کند. می‌توانید یک حوله یا یک بالش زیر گردن خود قرار دهید تا گردن در حالت خنثی نگه داشته شود. استراحت به این معنی نیست که به رختخواب بروید و کاملاً بی‌حرکت بمانید.


بی‌حرکت ماندن بیش از یک یا دو روز در واقع می‌تواند مضر باشد زیرا می‌تواند عضلات نگه‌دارنده گردن را در آن وضعیت تثبیت کند و در واقع درد گردن را در طولانی مدت افزایش دهد.


در حالی که گردن در حال بهبود است، سطح فعالیت خود را با آنچه می‌توانید راحت انجام دهید تنظیم کنید. با پیشرفت، سطح فعالیت خود را به تدریج به حالت عادی افزایش دهید.


به طور کلی، توصیه می‌شود از یخ در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از آسیب برای کاهش تورم و به دنبال آن گرما برای شل شدن عضلات و بهبود سفتی استفاده کنید؛ اما با بیماری دیسک گردن، نه گرما و نه سرما به اندازه‌ای عمیق نفوذ نمی‌کنند که التهاب را تسکین دهند، بنابراین از هر کدام که احساس بهتری دارید استفاده کنید. صرف نظر از اینکه سرما یا گرما را انتخاب می‌کنید، آن را فقط حدود ۲۰ دقیقه در یک زمان نگه دارید و سپس حداقل ۴۰ دقیقه آن را کنار بگذارید.


یخ یا منبع گرما را در یک حوله بپیچید و هرگز آن را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید وگرنه ممکن است دچار سوختگی شدید شوید.


بیشتر بخوانید : درمان دیسک کمر و بیرون زدگی دیسک



[ بازدید : 12 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار پرشکی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]